Przedszkole realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie
oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności
podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
Podstawa prawna rekrutacji do przedszkoli publicznych:
Informacje ogólne.
Rodzice/opiekunowie prawni dzieci pobierają odpowiedni dokument zgłoszeniowy (elektroniczny w panelu Deklaracja/Wniosek lub papierowy - w przedszkolu) i wypełniony składają w przedszkolu. Zgłoszenie dziecka/kandydata będzie uznane za terminowe pod warunkiem dostarczenia do przedszkola deklaracji lub wniosku (wraz z wymaganymi dokumentami i oświadczeniami) w formie elektronicznej i papierowej lub tylko papierowej.
Uwaga: Wysłanie wypełnionego druku - Deklaracja/Wniosek - na ww. stronie bez wydrukowania, podpisania
i dostarczenia do przedszkola nie jest zgłoszeniem dziecka na rok szkolny 2016/2017.
Rodzice/opiekunowie prawni dzieci uczęszczających do przedszkola publicznego w roku szkolnym 2015/2016 pobierają DEKLARACJĘ o kontynuacji wychowania przedszkolnego w terminie od 22 do 29 lutego 2016 r. i wypełnioną składają w przedszkolu, do którego dziecko obecnie uczęszcza. Jednocześnie są zobowiązani do podpisania umowy na rok szkolny 2016/2017 w terminie wyznaczonym przez dyrektora placówki. Niezłożenie deklaracji w wyznaczonym terminie jest jednoznaczne z rezygnacją z miejsca w dotychczasowej placówce od dnia 1 września 2016 r.
Rodzice/opiekunowie prawni, który chcą posłać dziecko do przedszkola publicznego po raz pierwszy lub zmienić dotychczasowe przedszkole na inne, pobierają WNIOSEK o przyjęcie do przedszkola w terminie od 7 do 23 marca 2016 r. i wypełniony składają w przedszkolu, do którego chcą zapisać dziecko. Przyjęcie kandydata do przedszkola następuje w drodze postępowania rekrutacyjnego przeprowadzonego przez komisję.
POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE
I. W pierwszym etapie brane są pod uwagę kryteria ustawowe – wynikające z ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 z późn. zm.):
Kryteria te mają jednakową wartość - 100 punktów.
*Wielodzietność rodziny kandydata oznacza rodzinę, która wychowuje troje i więcej dzieci (art. 20b pkt 1 ustawy)
**Samotne wychowywanie dziecka oznacza wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem (art. 20b pkt 2 ustawy).
Dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów ustawowych
Dokumenty składa się w oryginale, formie notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego.
II. W drugim etapie brane są pod uwagę tzw. kryteria samorządowe określone w Uchwale Nr XIX/341/15 Rady Miasta Opola z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli publicznych prowadzonych przez Miasto Opole wraz z liczbą punktów za poszczególne kryteria oraz dokumentów potwierdzających spełnianie tych kryteriów. (Dz. Urz. Woj. Opolskiego z 2015 r. poz. 3167) pobierz
Lp. | Kryterium | Liczba punktów | Dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryterium |
1. |
Kandydat objęty obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym oraz kandydat z odroczonym spełnianiem obowiązku szkolnego lub kandydat ze stwierdzoną alergią pokarmową lub chorobą wymagającą stosowania indywidualnej diety zgodnie z zaleceniami lekarza (dotyczy przyjęcia do Przedszkola Publicznego Nr 28 im. Czesława Janczarskiego specjalizującego się w żywieniu dzieci z dietą). |
25
|
Decyzja dyrektora szkoły o odroczeniu spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego. Zaświadczenie lekarza specjalisty o stwierdzonej u kandydata alergii pokarmowej lub chorobie wymagającej indywidualnej diety. |
2. |
Oboje rodzice/opiekunowie prawni kandydata są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, uczą się/studiują w trybie dziennym, prowadzą działalność gospodarczą lub gospodarstwo rolne. Kryterium stosuje się również w odniesieniu do pracującego/studiującego rodzica/opiekuna prawnego, który samotnie wychowuje kandydata. |
20
|
Zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu albo zaświadczenieo wykonywaniu pracy na podstawie umowy cywilnoprawnej lub zaświadczenie ze szkoły/uczelni zawierające informację o stacjonarnym systemie nauki/studiów lub wydruk ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo informacjaz Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego. |
3. | Kandydat, którego rodzeństwo w roku szkolnym, na który prowadzony jest nabór, będzie kontynuowało wychowanie przedszkolne w tym samym przedszkolu. |
15
|
Zaświadczenie wydane przez dyrektora przedszkola, w którym rodzice kandydata złożyli deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego przez rodzeństwo. |
4. | Kandydat, którego rodzice we wniosku o przyjęcie wskazali w pierwszej preferencji przedszkole, jako najdogodniejsze ze względów logistycznych. |
10
|
Wniosek o przyjęcie do przedszkola publicznego. |
5. | Kandydat z placówki opiekuńczo-wychowawczej oraz kandydat z rodziny objętej nadzorem kuratorskim lub wsparciem asystenta rodziny. |
5
|
Orzeczenie sądu rodzinnego ustanawiające nadzór kuratora lub jego kopia [1] lub zaświadczenie wydane przez ośrodek pomocy społecznej o objęciu rodziny wsparciem asystenta. |
6. | Kandydat, którego rodzice wskazali Opole jako miejsce zamieszkania w rocznym zeznaniu podatkowym od osób fizycznych. |
2
|
Kopia pierwszej strony zeznania podatkowego opatrzonego prezentą urzędu skarbowego, w którym zostało złożone zeznanie [2], lub zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające fakt złożenia zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty), lub urzędowe poświadczenie odbioru wydane przez elektroniczną skrzynką podawczą systemu teleinformatycznego administracjipodatkowej (UPO). |
[1] Kopie dokumentu poświadcza za zgodność z oryginałem rodzic/opiekun prawny kandydata.
[2] Jak wyżej.
DEKLARACJE o kontynuacji wychowania przedszkolnego będą przyjmowanew terminie od 22 do 29 lutego 2016 r. Niezłożenie deklaracji w tym terminie przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka uczęszczającego do przedszkola w roku szkolnym 2015/2016 jest jednoznaczne z rezygnacją z miejsca w dotychczasowej placówce od dnia 1 września 2016 r.
WNIOSKI o przyjęcie do przedszkola będą przyjmowanew terminach określonych w Zarządzeniu Nr OR-I.0050.34.2016 Prezydenta Miasta Opola z dnia 26 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2016/2017 do przedszkoli publicznych, dla których Miasto Opole jest organem prowadzącym przejdź
TERMINY POSTĘPOWANIA UZUPEŁNIAJĄCEGO
Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego przedszkola publiczne dysponujące wolnymi miejscami przeprowadzą rekrutację uzupełniającą. Wnioski do postępowania uzupełniającego złożone w przedszkolach z wolnymi miejscami podlegać będą procedurze rekrutacyjnej opisanej wyżej w części Postępowanie rekrutacyjne, w terminach:
Wykaz przedszkoli dysponujących wolnymi miejscami zostanie opublikowany na stronie http://oswiata.opole.pl
PROCEDURA ODWOŁAWCZA
CELE PRIORYTETOWE:
1. Przedszkole wspiera ciekawość, aktywność i samodzielność dzieci, wprowadza je w fascynujący świat nauki i książki.
2. Przedszkole wzbogaca wiedzę i doskonali umiejętności społeczności przedszkolnej w zakresie nawyków higieniczno – kulturalnych i bezpieczeństwa.
CELE GŁÓWNE:
1. Dzieci chętnie sięgają po książki, z radością przeprowadzają doświadczenia przyrodnicze, lubią matematykę i doskonale sobie z nią radzą.
2. Dzieci świadomie dbają o higienę i bezpieczeństwo, znają i stosują zasady savoir-vivre.
OCZEKIWANE EFEKTY I REZULTATY.
STANDARDY OSIĄGNIĘĆ.
W zakresie celu głównego 1:
• dzieci rozwijają się wielokierunkowo stymulowane w przedszkolu w toku procesów poznawczych, zdobywają wiedzę o otaczającym świecie, kształtują zdolności i umiejętności;
• potrafią logicznie myśleć i wyciągać wnioski;
• interesują się otaczającym światem, chętnie przeprowadzają doświadczenia, rozumieją zjawiska przyrodnicze;
• potrafią współpracować w parach lub małych zespołach;
• sięgają po książki dla przyjemności, by rozwiązać jakiś problem, by się czegoś dowiedzieć;
• rodzice towarzyszą dzieciom w przygodach z książką i nauką, aktywnie włączają się w działania przedszkola;
• uczestnicząc w przedszkolnych warsztatach, zajęciach otwartych itp. dowiadują się na czym polega dziecięca matematyka i mogą kontynuować zabawy matematyczne z własnym dzieckiem.
OCZEKIWANE EFEKTY I REZULTATY
STANDARDY OSIĄGNIĘĆ
W zakresie celu głównego 2:
• przedszkole gromadzi informacje związane z zasadami higieny w życiu rodzin dzieci i przedszkolnej społeczności,
• społeczność przedszkolna akceptuje plan pracy przedszkola,
• rodzice w dużym stopniu angażują się w kształtowanie u dzieci prawidłowych nawyków higieniczno-kulturalnych; troszczą się o ich bezpieczeństwo,
• nauczyciele systematycznie wzbogacają swoją wiedzę z zakresu kształtowania u dzieci prawidłowych nawyków higieniczno-kulturalnych oraz bezpieczeństwa,
• dzieci oraz cała społeczność przedszkolna świadomie dbają o higienę osobistą i bezpieczeństwo,
• dzieci znają zasady kulturalnego zachowania się w czasie posiłku,
• dzieci są systematycznie wdrażane do higienicznego trybu życia.